- Welcome To My Blog -

..:: Followers ::..

Tuesday, May 25, 2010

Cintanya Cintaku




Dengan nama Allah Yg Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

"Ya Allah, jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yg melabuhkan cintanya pada-Mu, agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-MU".

Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada-Mu...

Ya Allah, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta semua...

Ya Rabbana, jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hati-Mu..

Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu, rindukan aku pd seseorang yg merindui syahid di jalan-Mu...

Ya Allah, jika aku rindu, jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindukan syurga-Mu...

Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasih, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat disepertiga malam terakhir-Mu..

Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasih, jangan biarkan aku terlatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu...

Ya Allah, jika Kau halalkan aku merindui kekasih, jangan biarkan aku malampaui batas sehingga melupakan aku pada CINTA HAKIKI dan RINDU ABADI hanya pada-Mu..

Ya Allah, engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta pada-Mu, telah terjumpa pada taat pada-Mu, telah bersatu dalam dakwah pada-Mu, telah berpadu dalam membela syariat-Mu. Kukuhkan Ya Allah ikatannya. Kekalkan cintanya. Tunjukilah jalan-jalannya. Penuhilah hati-hati ini dengan Nur-Mu yg tiada pernah pudar. Lapangkanlah dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan bertawakal di jalan-Mu ameen....Ya Rabba

0 comments: